Kdybychom žili na Tahiti, odpadla by nám celá řada starostí v zimním období. Zatímco tam se v chladnějším počasí maximálně tepleji obléknete, ale jinak nemusíte dělat nic jiného, u nás musíme řešit topné systémy, radiátory ústředního topení, podlahové vytápění, tepelná čerpadla, plynové kotle atd. Mít doma v každé místnosti radiátor a mít je připojené k plynovému kotli je samozřejmě skvělý komfort, protože stačí jen nastavit teplotu na termostatu a zařízení už se samo postará o teplo v místnostech, jenže co když zařízení selže? Co pak? Jak postupovat při závadách topného systému?
Mějte zjištěný telefon na instalatéry předem – jestliže máte na instalatéry na pohotovosti zjištěný telefon ještě v době, kdy se nic neděje, nemusíte se tím pak zdržovat a stresovat se v samotné havarijní situaci. Soustředíte svou pozornost pouze na to podstatné.
Vypuštění vody ze systému – jestliže vám praskne radiátor nebo trubka v podlaze a voda začne odtékat na podlahu nebo pod podlahu, vypusťte vodu ze systému a odstavte topný zdroj, a to i tehdy, je-li venku silný mráz a musíte topit. Vypuštěním vody připravíte celý okruh k instalatérskému zásahu a můžete pak instalatéry přivolat v podstatě ihned.
Volejte instalatéry ihned – nezdráhejte se volat instalatérský servis kdykoli, třeba v neděli o půlnoci, když to situace vyžaduje a potřebujete odstranit závadu rychle. Někdy je skutečně nutný rychlý a operativní zásah, například pokud jsou v domě malé děti, nemocní lidé a pokojové rostliny zvyklé na pokojovou teplotu. Tehdy může delší prodleva ve vytápění přinést spoustu vážných problémů.
Závada na plynovém kotli – je-li závada na plynovém kotli, který přestane topit, nepokoušejte se o odstranění závady, nejste-li přímo instalatér. Tato zařízení smí opravovat, instalovat i demontovat pouze odborník. Neriskujte explozi plynu, nestojí to za to.