Zotify

Otázku financí určitě nelze brát na lehkou váhu. Ten, kdo je nemá k dispozici, je totiž permanentně v ohrožení, že nebude za něco schopen zaplatit.

Kde ušetříte, tam ušetříte

Na některých věcech se ušetřit dá, na jiných však ne. Je potřeba to umět rozlišit, a vědět, kde a jak hledat lepší ceny za ten stejný produkt, nechcete-li se nutně snižovat k nekvalitnější verzi. Jak ale na to?

Vyhledávejte slevy aktivně

Procházíte obchodem, a z každé strany na vás křičí výrazná cedule s nápisem akce? Možná jste si už všimli, že ne každá sleva je opravdová, a mnohdy se jedná o slevu falešnou, to když prodejce napíše původní cenu vyšší, pod ní doplní cenu akční, která je však mnohdy stejná, jako byla dříve. Abyste slevu poznali, musíte mít povědomí o skutečné ceně. Co se ovšem vyplatí pak bývají slevové poukázky, kdy se vám z nákupu odečte nějaké to procento na základně předložení kupónu, či kódu, a sleva je tak pro vás viditelná. Nesmíte však čekat, než vám přistane ve schránce, je totiž potřeba se po slevách dívat sami, a aktivně je vyhledávat. Jak? Mnohdy stačí zadat požadavek do vyhledávače, a často narazíte právě na to, co hledáte. Pokud třeba potřebujete nakoupit oblečení, zadáte si na do vyhledávače „aboutyou slevový kupón“ a s troškou štěstí se vám na nějaké stránce skutečně zobrazí kód, který můžete použít k získání lepší ceny.

obchod s oblečením

Nedívejte se na značku, ale na obsah

Co vám mnoho prodejců zatají, je fakt, že se mnohé zboží prodává za různou cenu, a to právě na základě etikety. Stejný výrobek dostane dvě různé etikety, je tedy prodáván pod dvěma značkami, kdy ta známější je samozřejmě dražší. Je tedy potřeba porovnávat obsah, a kvalitu, a nevěřit obchodním trikům.

obchod s potravinami

Jen to, co skutečně potřebujete

Také se vám stane, že při návštěvě obchodu, kam jste zamířili pro konkrétní zboží, neodoláte, a přikoupíte něco, co vás právě uhranulo? Obvykle se to sbírá po drobných částkách, které však ve výsledku udělají pěknou sumičku. Tam 200Kč, tam zase stovka. A na konci měsíce zjistíte, že jste utratili tisíce za věci, které vlastně ani nepotřebujete. Tento krok vás bude stát velmi silnou vůli, nebo změnu strategie v nakupování, ale je potřeba kupovat jen věci nutné, a těm ostatním se zkrátka vyhýbat. To že je něco ve slevě, ještě neznamená, že se to vyplatí právě vám.